PROFILAKTYKA

ODROBACZANIE PSÓW I KOTÓW

Profilaktyczne odrobaczanie psów i kotów należy wykonywać co trzy miesiące. W naszej przychodni można nabyć preparaty zapobiegające inwazji pasożytów wewnętrznych (odrobaczanie): preparaty w tabletkach, pastach i preparatach w formie spot-on (stosowanych na skórę u pacjentów u których nie ma możliwości podawania preparatów doustnych)

ZAPOBIEGANIE KLESZCZOM I PCHŁOM, WSZOŁOM

Do profilaktyki inwazji ektopasożytów (pcheł, kleszczy i wszołów) stosujemy preparaty  w tabletkach, spot-on, sprayu oraz obroże.

Szczepienie psów

Podstawowe szczepienia dla psów wykonuje się przeciwko: nosówce, chorobie Rubartha -zakażne zapalenie wątroby, parwowirozie, parainfluenzie, leptospirozie, boreliozie. Ustawowym obowiązkiem każdego właściciela psa jest jego zaszczepienie przeciwko wściekliźnie między 3 a 4 miesiącem życia, a następnie takie szczepienie należy powtarzać co rok.

Szczepienie kotów

Koty szczepimy na: herpeswirozę, kaliciwirozę, panleukopenię i chlamydiozę i białaczkę. Szczepienia u kotów przeciwko wściekliźnie nie jest obowiązkowe, ale mając na uwadze bezpieczeństwo kotów i ich właścicieli zaleca się szczepienie kotów wychodzących.

Należy pamiętać, aby przed każdym szczepieniem odrobaczyć zwierzę.

OKRESOWE BADANIA PROFILAKTYCZNE

Badania profilaktyczne pozwalają na kontrolowanie stanu zdrowia zwierzęcia, dzięki temu możliwa jest wczesna diagnostyka pewnych chorób. Jako właściciele możemy zignorować lub zbagatelizować niektóre symptomy, które lekarzowi z koleji zasugerują, że z Państwa psem czy katem zaczyna dziać się coś nie tak. Warto więc raz na pól roku,zrobić tzw.”rutynowy przegląd” Państwa pupila a my sprawdzimy czy wszystko z nim w porządku.

Jakie badania są konieczne do oceny zdrowia mojego psa,kota?

W naszej przychodni weterynaryjnej przeprowadzamy dokładne badanie kliniczne które rozpoczyna zawsze  wizytę. Niezbędna jest też wiedza zebrana od Państwa, potocznie nazwana “wywiadem”. Kolejnym badaniem, które jest praktycznie niezbędne aby dowiedzieć się więcej o zdrowiu Państwa przyjaciela jest podstawowe badanie krwi obejmujące morfologię i podstawowe wskaźniki biochemiczne oraz badanie moczu.

Jak często przychodzić ze zdrowym psem, kotem na wizyty profilaktyczne?

Zalecamy aby dorosłe zwierzęta były badane przez lekarza raz do roku. Kiedy wszystko z naszym pupilem jest w porządku powinniśmy pamiętać o corocznych szczepieniach, odrobaczeniach i zabezpieczaniu przeciwko pasożytom zewnętrznym. Inaczej sprawa wygląda jeśli chodzi o zwierzęta starsze, do których zaliczamy już psy powyżej 7 roku życia. W tym wypadku psa należy przyprowadzać do lekarza weterynarii przynajmniej co 6 miesięcy.