Chirurgia

• Dbamy o wysokie standardy bezpieczeństwa

W przychodni weterynaryjnej położonej w Podkowie Leśnej staramy się, aby każdy zabieg chirurgiczny był zabiegiem bezpiecznym. Dlatego w procesie zakwalifikowania do zabiegu u każdego pacjenta przeprowadzamy rutynowo: badanie kliniczne raz badania krwi (morfologia, biochemia). U pacjentów starszych powyżej 7 roku życia oraz ras predylekcyjnych do chorób serca, rutynowo przeprowadzamy badanie echo serca przed znieczuleniem. Podczas operacji anestezjolog weterynaryjny dba o bezpieczeństwo pacjenta poprzez stałe monitorowanie jego funkcji życiowych przy użyciu kardiomonitora.

W naszej placówce weterynaryjnej do znieczulenia psów i kotów używamy narkozy wziewnej. Zabiegu przeprowadzane w naszej przychodni są wykonywane przez weterynarza chirurga w asyście drugiego weterynarza oraz weterynarza anestezjologa.

Zabiegi chirurgiczne

W naszej przychodni wykonujemy następujące zabiegi:

- Laparotomia zwiadowcza u psa, kota
    - Splenektomia (usunięcie śledziony u psa, kota)
    - Chirurgia układu moczowo-płciowego
    - Operacje na przewodzie pokarmowym
    - Operacje onkologiczne - usuwanie nowotworów u psa, kota
    - Operacje plastyczne - przeszczepy skóry u psa, kota
    - Zabiegi endoskopowe
    - Zabiegi stomatologiczne
    - Szycie ran psa, kota
    - Zabiegi chirurgiczne u psów z syndromem brachycefalicznym
    - Cesarskie cięcie u suki i kotki
    - Zabieg kastracji u suki i kotki
    - Zabieg kastracji psa, kota

• Zabiegi chirurgiczne u psów z syndromem brachycefalicznym

Z uwagi na wzrastającą popularność psów ras krótkoczaszkowych psów typu mops, buldog francuski, czy Shih tzu w ostatnich latach i rosnący popyt na zwierzęta tego typu wśród pseudohodowców, wiele z tych zwierząt wykazuje cechy tzw. syndromu oddechowego ras brachycefalicznych. Jest to bardzo niebezpieczna jednostka chorobowa występująca wśród psów, objawiająca się przewlekłą dusznością, i niemożliwością prawidłowego pobrania powietrze przez zwierzę, co powoduje liczne problemy oddechowe i kardiologiczne.

• Zabieg kastracji u suki i kotki

Kastracja to zabieg chirurgiczny polegający na nieodwracalnym pozbawieniu płodności suki lub kotki poprzez usunięcie jajników, jajowodów oraz macicy.

Jakie są zalety kastracji?
    Zabieg kastracji suk oraz kotek niesie za sobą szereg korzyści. Przede wszystkim, ograniczamy problem bezdomności zwierząt, ponieważ po wykonaniu zabiegu suka i kotka nie może już zajść w ciążę. Każdy odpowiedzialny właściciel nie powinien dopuszczać do niekontrolowanego rozmnażania zwierząt towarzyszących, co powoduje potem porzucanie kociąt lub szczeniąt i tym samym przepełnienie schronisk dla zwierząt. Powszechny nadal wśród niektórych opiekunów pogląd, że „ suka powinna chociaż raz w życiu zajść w ciążę” jest nieprawdziwy, a na dodatek każda ciąża stanowi duże obciążenie dla zdrowia kotki i suki, u których może dojść do niebezpiecznych dla ich życia powikłań. Niewątpliwą korzyścią wykonania zabiegu kastracji jest uniknięcie schorzeń układu rozrodczego takich jak ropomacicze czy nowotwory i torbiele jajników. Wczesna kastracja zmniejsza również ryzyko wystąpienia nowotworów gruczołu mlekowego, które w większości mają charakter złośliwy. Poprzez zabieg kastracji eliminujemy także problem ciąży urojonej u suk oraz kotek.

• Kastracja kota, psa

Kastracja kota, psa w przychodni weterynaryjnej Morawscy położonej w Podkowie Leśnej i jej zalety:
    - powoduje zmiany w zachowaniu (kot staje się spokojniejszy, łagodniejszy, bardziej towarzyski, znacznie chętniej pozostaje w domu);
    - zmniejsza kocią, psią potrzebę oddalania się od domu w celu poszukiwania kotki, suki co z kolei minimalizuje ryzyko wypadków komunikacyjnych i innych urazów;
    - redukuje agresję terytorialną i częstotliwość bójek z innymi kotami, co pozwala uniknąć ciężko gojących się ran powstających wskutek pogryzienia czy zakażenia potencjalnie śmiertelnymi chorobami (FeLV, FIV u kotów);
    - eliminuje znaczenie terenu (czyli w tym przypadku naszego mieszkania) moczem o bardzo intensywnym, praktycznie niemożliwym do usunięcia zapachu;
    - usuwa ryzyko rozwoju schorzeń prostaty i jąder;
    - uniemożliwia pokrycie kotki, suki przez co zapobiega niechcianym ciążom.