Anestezjologia

• Dbamy o najwyższe standardy bezpieczeństwa

Na pracy anestezjologa spoczywa odpowiedzialne zadanie prawidłowego przeprowadzenia u zwierzęcia procesu znieczulenia. W dzisiejszych czasach nowoczesne podejście do tego zagadnienia umożliwia dość bezpieczne znieczulanie zwierzaków z coraz bardziej zaawansowanymi procesami chorobowymi. Dzięki odpowiedniej wiedzy naszego anestezjologa weterynaryjnego oraz odpowiedniego sprzętu do monitoringu znieczulenia, mamy możliwość znieczulać pacjentów pediatrycznych, geriatrycznych, jak również z bardzo zaawansowanymi chorobami przewlekłymi, jak choroby nerek psa, kota, choroby wątroby psa, kota, wady serca psa, kota.

Przed zabiegiem zawsze zostaniecie Państwo poinformowani, jakie ryzyko anestezjologiczne niesie za sobą dane znieczulenie, jak będzie przebiegał sam proces znieczulenia i jakie będą zalecenia po zabiegu. Aby nasz anestezjolog weterynaryjny zakwalifikował do zabiegu, zawsze przed planowanymi zabiegami chirurgicznymi wymagamy badania krwi - morfologi i biochemii oraz badania echo serca u pacjentów powyżej 7 roku życia. Oba badania - badanie krwi psa, kota oraz badanie echo serca psa, kota, można wykonać w naszej placówce weterynaryjnej na miejscu.

Narkoza wziewna

Aby ryzyko anestezjologiczne było jak najniższe zabiegi wykonujemy używając aparatów do narkozy wziewnej (ten rodzaj narkozy jest obecnie najbezpieczniejszy).

Aby móc monitorować parametry życiowe pacjent podłączany jest również pod kardiomonitor system do nieinwazyjnego pomiaru ciśnienia krwi, pulsoksymetr oraz spirometrię. Poza samym aparatem do znieczulenia mamy do dyspozycji koncentrator tlenu oraz maty grzewcze. W czasie znieczulenia monitorowanie odpowiednim aparatem parametrów takich jak tętno, temperatura, ciśnienie, oddechy czy rytm serca na EKG w zdecydowany sposób zwiększa bezpieczeństwo.

• Kompleksowa opieka anestezjologiczna

Rola anestezjologa nie kończy się tylko na samym znieczuleniu. To także prowadzenie terapii bólu, który towarzyszy każdej ingerencji chirurgicznej zarówno w czasie jak i po znieczuleniu. Należy pamiętać, że nie ma bezpiecznego rodzaju znieczulenia, jest anestezjolog, który sprawia że znieczulenie staje się bezpieczne.

Bogate wyposażenie naszej lecznicy pozwala nam na zapewnienie Państwa zwierzętom kompleksowej opieki. Pozwala nam to na znieczulenie zarówno zwierząt starszych jak i pacjentów pediatrycznych, a nad przebiegiem znieczulenia czuwa zawsze lekarz weterynarii - anestezjolog, którego obecność zwiększa bezpieczeństwo znieczulenia.

Bardzo często boicie się Państwo narkozy bo Państwa pupil jest stary. Chcielibyśmy Państwa zapewnić, że to nie wiek dyskryminuje pacjenta, a jego schorzenia. Prosimy dać nam szansę ocenić ryzyko anestezjologiczne i dopiero po rozmowie z naszym weterynarzem anestezjologiem, zastanowić się na spokojnie jaką decyzję Państwo podejmą i czy zgadzacie się na znieczulenie.