Medycyna regeneracyjna

• Leczenie metodą IRAP oraz PRP

Medycyna regeneracyjna to interdyscyplinarna dziedzina zajmująca się naprawą, zastępowaniem i regeneracją komórek, tkanek oraz narządów w celu przywrócenia ich należytego funkcjonowania w przypadku chorób, skutków urazów i procesów starzenia. W Przychodni Weterynaryjnej Morawscy jako jedna z niewielu klinik w Polsce wykonujemy leczenie metodą IRAP oraz PRP, czyli surowicą bogatopłytkową.

Metody medycyny regeneracyjnej są skuteczne i sprawdzone. Wybór jednej z nich jest zależne od kondycji naszego pacjenta, procesu chorobowego i decyzji specjalisty ortopedy. O tym jaką terapię zastosujemy u Państwa zwierzaka decyduje lekarz weterynarii ortopeda po wykonaniu niezbędnych badań diagnostycznych.

PRP - surowica bogatopłytkowa

PRP, czyli surowica bogatopłytkowa, jest szeroko stosowana w medycynie weterynaryjnej. Uważa się, że pomaga w łagodzeniu objawów choroby zwyrodnieniowej, jako wspomaganie po operacjach ortopedycznych, a także jako lek podawany miejscowo po urazach.

PRP ma działanie przeciwzapalne, usprawniające procesy regeneracji i naprawy tkanek.

• Terapia IRAP®

Terapia IRAP należy do odłamu medycyny regeneracyjnej. Na świecie zaczęła być znana jako Orthokine i była używana w medycynie człowieka, następnie w medycynie koni, a teraz również małych zwierząt. Terapia dotyczy zwyrodnień i zapalenia stawów oraz kości, zapalenia ścięgien, zwężenia kanału lędźwiowo-krzyżowego, zespołu cauda equina i urazów mięśni. Jest przy tym bardzo bezpieczna, gdyż opiera się na wykorzystywaniu naturalnych zdolności regeneracyjnych organizmu.

• Choroby stawów

Choroby stawów są znanym ograniczeniem dla zwierząt i ich właścicieli. Zwłaszcza często diagnozowane jest zapalenie i zwyrodnienie stawów, które wiąże się ze znacznymi kosztami leczenia i koniecznością stosowania leków doustnych. Zarówno w przypadkach chorób stawów przewlekłych jak i ostrych, leczeniem z wyboru jest stosowanie niesterydowych leków przeciwzapalnych i kortykosteroidów. Te terapie są skuteczne, ale ich efekt nie jest długotrwały. Stosowanie długoterminowe tego typu leczenia może powodować poważne miejscowe i ogólne efekty uboczne. Jeśli zawodzi leczenie farmakologiczne, lub jego efekty są niesatysfakcjonujące, rozważane jest leczenie najbardziej inwazyjne – chirurgiczne.